Tuesday, June 2, 2009

make Up???

make up...kompem org pompuan suke kan???ade la kot certain yg x suke..kot..
mengikut kamus dewan azzah hanim...make up adalah dari 2 suku kata..iaitu...make dan up..make bermaksud menjadikan, membuatkan.manakala up pula...naik...dengan kata laen...make up membuatkan naik..so..maksudnye..make up membuatkan mana2 anggota yang menggunakannya naik..so..sebab 2 la if korang gune make up kat muke..muke korang naek lebey dari org laen...
or dengan kata halusnya..korang menjadi tumpuan org laen..(pepandai je ko buat cte hann!!)

ha..ni pendapat aku sepanjang dah gune beberapa jenis make up...

foundation: MAC or L'oreal Paris or Rimmel London
compact powder: MAC!!
lip stick: aku jarang la gune lipstick..so no idea
lip balm:body shop (ni paling seswai especially untuk bibir kering)
lip gloss:body shop and estee lauder
blusher: estee lauder
eyeliner:maybeline or kalo nk lebey gaya gothic..gune avon (ni untuk yg pencil la..gua xpandai pakai yg cam carayon la beb)
mascara:bg aku sume ok je...tp if ade org yg bulu mata cam susah sgt nk melentik..gune la maybeline..

ha..2 sume idea aku je tau...maybe ade je yg lebey bes dari nih..ni cadangan je k???
PS: haha..ni kompem aku kemaruk nak keje sampai bahsa pon aku kerjakan!!

0 comments: