Friday, August 14, 2009

alahai nasib...

sedih sgt tgk ape yg dah jd....niat aku nk tolong die berubah sebab die penah ckp nk berubah...aku ikhlas sgt nk tolong..ye la..kalo bukan kite sesame Islam nk tolong..sape lg..x sampai hati tgk die hanyut..

aku tau die ade niat baik..

aku tau die baik...
aku tau die memang nk berubah..
tp die perlu org untuk kuatkan die...

aku tau ape yg die rase even die x ckp..
aku pham ape masalah die even die x penah ngaku...

aku xtau nape aku bole pham die even die silence...


sepanjang aku tolong die...alhamdulillah..memang berubah...
aku nampak..

aku gembira...
die pon nampak tenang daripada sebelumnya...

die nampak gembira..
aku nampak senyuman die memang jujur n ikhlas tunjukkan die betul2 gembira....

aku nampak die tenang...sebab semua yg dia cakap die atur satu2...


tenang..sangat2 tenang..
die nampak ape jalan idop die.. die dah pandai pilih and rancang jalan idop die... gembiranya aku!!!sangat2 gembira!!!Tuhan je tahu ape yg aku rase...
memang aku penah nk kalah bile ape yang aku buat..buat die rase rimas..marah..x sempurna..tp kerana doa n niat kot buat aku kuat..seyesly,
hann memang x penah sekuat ini...Terima kasih Allah sebab tolong aku untuk menolong orang yang betul2 perlukan pertolongan...
masa berubah....tp aku x pernah inginkan die berubah......dari hari ke hari..aku nampak perubahan 2...makin hari..makin sakit, kecewa hati ni tgk keadaan die..tp..aku x pham..kenape aku masih lagi setia..menunggu..dan bersabar...
aku x tau ape hikmah kesabaran aku ni.....doa???x pernah putus2 pada die..aku x pernah putus asa untuk kuatkan die..
sebab aku yakin..

die memang kuat..
niat berubah ada dalam diri die..
bukan dari sape2..

aku pham niat suci die..

aku kenal die...

walaupon ramai yang memujuk untuk hentikan 'agenda' aku ni...tp aku masih lagi kuat....pelik...memang pelik... memang aku lemah.... aku sedar aku lemah.. lepas ape yang aku usahakan..sekarang aku kalah.. aku x kuat lagi untuk bantu die... aku give up sgt... banyak kali aku pujuk hati ni supaya bersabar...bertahan..tp aku x boleh..kali ni dugaan memang kuat..aku x tertanggung..sampai makan diri sendiri...sekarang aku baru sedar..aku bukan org terbaik untuk berada disamping die..aku terpaksa pergi walau pon aku sendiri x mampu...seyesly x mampu...Allah..kuatkan die...itu je yang aku mahu...

PS: maaf 'die' hann x mampu bantu 'die' lagi...hann mintak maap banyak2...hann xkuat mcm dulu...hann pergi, tp doa hann sentiasa dengan 'die'.....even perubahan 'die' sekejap, hann bersyukur...sangat2 bersyukur....tq 4 all those unforgetable moments....

0 comments: