Monday, July 20, 2009

Kali ni aku nk korang fikirkan...(especially untuk perempuan)
Ape expression muke korang kalo katekan adesorang mamat ajak korang kawen dengan tetbe...itu kire ok kalo korang kenal die..wat if x kenal die sedalamnye...juz kenal die as 1 of ur staff or university click or your ex-skoolmate????
or maybe..korang baru je kapel x sampai sebulan..ha..amacam???
ade berani nk cari penyelesaian untuk situasi aku bg nih x??


2 la..aku terfikir benda nih tyme aku bace satu email nih...jap...
aku attach yek..

email cakap: Ada org jodohnya cepat sebab jambatannya
singkat. Usia 25 tahun rasanya belumlah terlalu lewat. Dan usia 35
tahun belum apa² kalau sepanjang usia itu telah digunakan untuk
membina kecemerlangan. Nyatakanlah perasaan dan keinginan anda itu
dalam doa² lewat sembahyang. Allah mendengar.

hann cakap: wacheh...ayat atas ni memang agak jiwang la..tp aku layan je..sebab kadang2 aku pon layan je jiwang2 nih..ups!!!hehe...tp betol kan ape email 2 cakap???

email cakap: Memang kita mudah tersilap mentafsir kehidupan ini. Kita selalu
sangka, aku pasti bahagia kalau mendapat ini. Hakikatnya, apabila kita
benar² mendapat apa yang kita inginkan itu, ia juga dtg bersama masalah.

hann cakap: btol2!!!!aku sokong ayat last 2 gile2 punye..x tipu weh...xde benda yg perfect kat dunia nih..n i've experienced the fact...

email cakap: Demikian juga perkahwinan. Ia baik sebab ia dibenarkan oleh agama,
sunnah Nabi, sebagai saluran yang betul untuk melepaskan shahwat di
samping membina sahsiah dan sebagainya, tapi ia juga buruk sebab ramai
org yang berkahwin hidupnya semakin tidak terurus.

hann cakap: glup!!!no komen..soram den donga!!

email cakap: Ramai orang menempah neraka sebaik sahaja melangkahkan kaki ke alam
berumahtangga. Bukankah dengan ijab dan Kabul selain menghalalkan
hubungan kelamin, tanggungjawab yang terpaksa dipikul juga turut
banyak! ? Bukankah apabila anda gagal melaksanakannya, anda membina dosa
seterusnya jambatan ke neraka?

hann cakap:again..telan air liur..mak ai..makin sakit tokak den...

email cakap: Berapa ramaikah yang menyesali perkahwinan masing² padahal dahulunya
mereka bermati-matian membina janji, memupuk cinta kasih malah ada
yang sanggup berkorban apa sahaja asalkan segala im pian menjadi nyata?

hann cakap: seyes sedey!!!kalo la aku yg kene nih...kompem aku meraung....

email cakap: Jika tidak sanggup untuk bergelar isteri tidak usah berkahwin dulu.
Jika merasakan diri belum cukup ilmu untuk bergelar ibu ataupun ayah,
belajarlah dulu. Jika rasa² belum bersedia untuk bersabar dgn kerenah
anak², carilah dulu kesabaran itu. Jangan berkahwin dahulu sebab
kenyataannya ramai yang tidak bersedia untuk melangkah tetapi telah
melompat, akhirnya jatuh terjerumus dan tidak jumpa akar berpaut
tatkala cuba mendaki naik.


hann cakap: eeyup!!!aku stuju...jgn pk gatal je kak n abg n adik sekalian..kawen nih benda susah..idop mati.mase depan..keputusan nih bukan untuk sehari 2..tp d whole life..kalo blur n x pasti..mintak tolong Dia..pasti membantu!!

PS: MORAL VALUE OF THE STORY...GUNALAH JAMBATAN YANG DISEDIAKAN UNTUK MELINTAS DAN BUKANNYA MELINTAS SESUKA HATI DENGAN JAYANYA!!SEKIRANYA TERLANGGAR OLEH KENDERAAN...KAN KE SUSAH...DON'T DRINK & DRIVE..WAHAHA..MEREPEK!!

0 comments: